رئیس کل دادگستری گلستان: با سارقان تاسیسات عمومی برخورد جدی می‌شود 

21:39 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۰۴۳
رئیس کل دادگستری گلستان: با سارقان تاسیسات عمومی برخورد جدی می‌شود 
رئیس کل دادگستری گلستان در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال این استان گفت: با سارقان تاسیسات عمومی برخورد جدی می‌شود.

خبرگزاری میزان: نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان امروز با حضور مسئولان قضایی و مدیران دستگاه‌های متولی در حوزه آب برگزار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه گفت: در کنار دستگاه‌های متولی در حوزه حفاظت از منابع آبی استان قاطعانه ایستاده ایم و دادستان‌های استان اهتمام لازم را در این زمینه دارند.

حیدر آسیابی افزود: پارسال با ورود دستگاه قضایی استان آببندان‌های غیرمجاز در حریم و بستر گرگانرود تخریب و ۱۰ میلیون مترمکعب آب، رهاسازی شد و آب زمین‌های کشاورزی پایین دست رسید.

آسیابی افزود: جهاد کشاورزی باید در حوزه مدیریت مصرف آب فعالانه ورود کند. 

وی تاکید کرد با بهینه کردن مصرف آب از طریق روش‌های نوین آبیاری و کشت‌های نوین و گلخانه‌ای می‌توان تا ۵۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه بیان کرد: برای حصول نتیجه مناسب در سیاست‌های آبی، بایدسیاست‌های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو همسو باشد و در امر کشاورزی هم باید به ظرفیت‌های آبی توجه لازم شود و هم روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: باید تنش‌های آبی را پیش از تبدیل شدن به تنش‌های اجتماعی مدیریت کنیم.

حیدر آسیابی بر تعیین تکلیف زودتر چاه‌های غیرمجاز در کمیسیون ماده ۵، تاکید کرد و گفت: دادگستری در این بخش آماده همکاری و حمایت است.

آسیابی بر ادامه برخورد سختگیرانه با سارقان تاسیسات عمومی هم تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *